Tormot-Consulting
  • O NAS
  • ZAPYTANIE OFERTOWE
  • Aktualności
  • OFERTA
    • Doradztwo podatkowe
    • Kadry i Płace
    • Księgowość
  • BLOG
  • KONTAKT
Jerzy Słodzinka-Doradca Podatkowy nr 03506, Katarzyna Szałkowska - Certyfikat Księgowy MF
nr 67563/2014

​Kontakt z pracownikiem podczas urlopu

13/7/2017

0 Komentarze

 
Oczywiście prawdziwe jest stwierdzenie, że pracodawca nie powinien wymagać od każdego pracownika, że ma on odbierać telefony czy też wiadomości SMS od pracodawcy podczas gdy przebywa na urlopie wypoczynkowym. Jednak jak wiadomo istnieją wyjątki kiedy właśnie to stwierdzenie niekoniecznie jest stosowane.

Jeżeli dany pracownik pełni bardzo ważną funkcję w firmie, to pracodawca może ustalić z nim np. w umowie tudzież w innych przepisach, że jest on zobowiązany podczas swojego urlopu wypoczynkowego odbierać od niego telefony i podać numer pod jakim można się z nim kontaktować. Właśnie taki wyjątek dotyczy niektórych zawodów, np.:
  • osoby posiadające stanowisko kierownicze,
  • osoby, bez których firma podczas awarii nie rady rozwiązać problemu, np. informatyk,
  • osoby z księgowości, a w tym trakcie będzie prowadzona kontrola.

Według badań przeprowadzonych przez Monitor Rynku Pracy wynika, że więcej niż połowa zatrudnionych pracowników musiała pozostawić swój  numer telefonu pracodawcy, a prawie 40 % z nich zostało zmuszonych do natychmiastowego kontaktowania się w sprawach służbowych.

Warto pamiętać o tym, że tylko w takich wyjątkowych sytuacjach pracodawca może wymagać podania numeru telefonu pod którym można się kontaktować. Pracownik ma prawo do urlopu wypoczynkowego wolnego od telefonów z pracy tak więc nie należy tego prawa naginać. Jeżeli pracodawca nie zapisze takiej informacji w żadnych przepisach wówczas będzie trudno wyegzekwować winę pracownika. Łatwo będzie udowodnić, że pojawiło się świadczenie pracy podczas urlopu, za które należy się wynagrodzenie. Warto też pamiętać, że pracodawca nie może :
  • zwolnić pracownika,
  • zmniejszyć mu pensji,
  • nałożyć jakiejkolwiek kary
za to, że nie można było się z nim podczas urlopu skontaktować. Problemem z nawiązaniem kontaktu z pracownikiem nie musi być to, że celowo został  wyłączony telefon, bo pracownik nie chciał rozmawiać tylko np. to, że utracił zasięg w telefonie. 
0 Komentarze



Odpowiedz

    Archiwum

    Październik 2018
    Wrzesień 2018
    Listopad 2017
    Wrzesień 2017
    Sierpień 2017
    Lipiec 2017
    Czerwiec 2017
    Maj 2017
    Kwiecień 2017
    Marzec 2017
    Luty 2017
    Styczeń 2017
    Grudzień 2016
    Listopad 2016
    Październik 2016
    Wrzesień 2016
    Sierpień 2016
    Lipiec 2016
    Czerwiec 2016
    Maj 2016
    Kwiecień 2016
    Marzec 2016
    Luty 2016
    Styczeń 2016

    ​Do opłacenia podatków pozostało jeszcze:

    Kanał RSS

    Czynności podatkowe
    podatki
    ​
    Prawo pracy
    Terminy
    Ubezpieczenia społeczne
    zmiany w przepisach
    Propozycje zmian
Tormot Consulting Sp. z o.o.

ul. Górna Wilda 71/3
61-563 Poznań
tel.: 61 852-89-69
e-mail: biuro@tormot.pl
​Polityka Prywatności
Zdjęcia używane na licencji Creative Commons z Dai Lygad, Catface27, GotCredit, 401(K) 2013, Jimmy Benson, thelittleone417, pavelrybin, anka.albrecht